Je samozřejmé, že každý výrobek či služba, kterou firma prodává, by měla přinášet svému poskytovateli zisk. Podle toho se také nastavuje především její cena, která by měla vždy převyšovat sumu veškerých nákladů, a to jak fixních, tak variabilních.

kytice růžových tulipánů
 
Ovšem není to jen o ceně. Dalším faktorem je také to, aby měla dostatečné množství zákazníků, kteří ji budou chtít využít. Někde v tom není problém, například u poskytovatelů internetu či telefonních služeb. Jinde už se člověk musí zamyslet, zda je to skutečně pro danou firmu výhodné. Příkladem může být i rozvoz květin Karlovy Vary.
 
Je faktem, že tuto službu nejrůznější sítě květinářství provozují nejen v Karlových Varech, ale po celé republice. Můžeme se však ptát, zda skutečně tolik lidí nechá někomu tímto způsobem zaslat květinu, místo aby ji dotyčné osobě donesli sami.
 
Abychom zjistili, zda se to skutečně vyplatí, podívejme se nejprve, co vše je k tomu potřeba. Květiny jsou standardní nabídkou květinářství, a pokud by se neprodaly tímto způsobem, prodaly by se tím klasickým. Takže zde by se dalo říct, že jsou náklady minimální.
 
Co však není minimální náklad, je automobil. Jistě, firma může mít svůj vlastní, a kromě rozvozu jej používat například k přivážení zboží na prodejnu. I tak je ale nutné započítat pohonné hmoty a amortizaci, které při této činnosti vznikají.
 
Dále je tu pak plat zaměstnance, který květiny rozvážejí. I ten musí být placen i v případě, že zrovna žádné objednávky nejsou, ač je pravda, že v tu dobu může být například na krámě a prodávat, případně se starat o květiny.

kytice různobarevných květin
 
Jak je tedy vidět, náklady příliš vysoké nejsou, takže se vyplatí tuto službu poskytovat, i když ji příliš lidí nevyužívá. Avšak málo neznamená nikdo. Koneckonců, zákazníci se vždy najdou. Kdyby ne, dávno by se rozvoz květin přestal nabízet. A to se neděje. Jak je vidět, i z této služby květinářství profitují.